Pages

12 marca 2013

Święto Wiosny (Spring Festival)

kwiatuszki dla mam
Dzisiaj w przedszkolu do jakiego chodzi moja córunia było "Święto Wiosny", czyli powiązanie minionego Dnia Kobiet i nadchodzącego 1 Dnia Wiosny. Panie Przedszkolanki wraz z dziećmi przygotowały wspaniały, ponad 40 minutowy występ. Były cudowne tance, wierszyki, piosenki i zabawy. Wszystkie dzieci ubrane były w tradycyjne stroje. Chłopcy ubrani byli w wyszywane koszule oraz spodnie, dziewczynki zaś miały na sobie czerwone spódniczki, wyszywane bluzeczki. paseczek i ozdobę na włosach - wyglądali ślicznie. Cały występ rozpoczął się przywitaniem po czym dzieci zaśpiewały i zatańczyły kołomyjkę (tradycyjny ludowy taniec nawiązujący do tańców góralskich), a następnie były piosenki o wiośnie, piosenki dla kochanych mam i babć oraz kolejne tance, wierszyki i zabawy np szybkie zbieranie kwiatów i tworzenie z nich bukietów. Gdy dzieci zaśpiewały piosenkę dedykowaną mamą, a w słowach było "wspanialszej mamy nigdzie nie znajdziesz,...jest najukochańsza" to mimo prób powstrzymania moje łzy popłynęły jak rzeka, tak się wzruszyłam, że nie mogłam przestać płakać. Może i inni rodzice patrzyli na mnie jak na idiotkę ale co mi tam, dzieci tak pięknie występowały, że mnie to za serducho strasznie ruszyło. Całość zakończyła się jeszcze piękniej jak zaczęła (w szczególności dla mam), ponieważ każde dziecko wręczyło swojej mamie, ręcznie ozdobiony wazonik z kwiatuszkami :)))) Jednym słowem, dla rodziców, nie mówiąc o dzieciach było to wspaniale przeżycie.


Musze stwierdzić, że na Kresach w przedszkolach (przynajmniej w tym do którego chodzi moje dziecko) naprawdę fajnie Panie się dziećmi zajmują. To święto jest już trzecim od początku przedszkolnego roku - było święto jesieni, noworoczne no i dzisiejsze wiosenne. W przedszkolu dzieci mają zajęcia wychowania fizycznego, choreografię przy żywej muzyce fortepianu oraz z dysków, rysują, malują, lepią i uczą się naprawdę dużo piosenek.Jedno czego mi brakuje to język angielski, chciałabym żeby dzieci już od małego wieku zaczynały się go uczyć. Mam nadzieje, że może od następnego roku dzieci będą miały - zobaczymy- no na 100% dzieci idąc do 1 klasy zaczynają się tego języka uczyć.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za wizytę i pozostawiony komentarz :)
Osoby pozostawiające komentarze anonimowo, bardzo proszę, o podpisywanie się np. imieniem - ułatwi to nam dyskusję.

Serdecznie pozdrawiam
Polka na Kresach